Blog

Το αυτόματο αμαξίδιο που «διαβάζει» το φανάρι

News

12
May
SHARE
Generation Next – Best of the rest:

Μαθητές από το Ειδικό Γυμνάσιο/ ΓΕΛ Αθηνών σχεδίασαν ένα αυτόματο αμαξίδιο που θα λύνει τα προβλήματα προσβασιμότητας πολλών συνανθρώπων μας

Νικητές του διαγωνισμού Generation Next δεν είναι μόνο οι μαθητές που κέρδισαν δώρα και διακρίσεις, αλλά και όλοι όσοι συμμετείχαν σε αυτή τη γιορτή δημιουργικότητας και καινοτομίας. Μία από τις ομάδες που ξεχωρίσαμε αποτελείται από μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου και του Ειδικού ΓΕΛ Αθηνών.

Οι μαθητές που συνέλαβαν την ιδέα και ανέλαβαν να υλοποιήσουν το project, αποφάσισαν να αντιμετωπίσουν με τη βοήθεια της τεχνολογίας ένα υπαρκτό πρόβλημα πολλών συνανθρώπων μας που κινούνται με αναπηρικό αμαξίδιο.

Ποιο πρόβλημα θέλουν να λύσουν

Τα παιδιά που συμμετείχαν στην ομάδα έχουν παρατηρήσει τα προβλήματα προσβασιμότητας στις πόλεις μας, λόγω των οποίων οι άνθρωποι που κινούνται με αμαξίδιο δυσκολεύονται ακόμη περισσότερο κατά τη διέλευση τους από διαβάσεις και ειδικές ράμπες.

Το πρόβλημα είναι ακόμη μεγαλύτερο για όσους αντιμετωπίζουν πολλαπλές αναπηρίες ή προβλήματα όρασης ή ακοής, καθώς υποχρεώνονται να αναζητούν τη βοήθεια κάποιου τρίτου μόνο και μόνο για να αλλάξουν πεζοδρόμιο.

Πώς θα το λύσουν

Το πρόβλημα αυτό αποφάσισαν να επιλύσουν οι μαθητές του Ειδικού Γυμνασίου και του ΓΕΛ, σχεδιάζοντας ένα αυτόματο αναπηρικό αμαξίδιο που θα «αντιλαμβάνεται» και θα ειδοποιεί τον κάτοχό του για τη λειτουργία του σηματοδότη. Στην πράξη, θα διαβάζει το φωτεινό σήμα που θα στέλνει ο ειδικός μηχανισμός που θα προσαρμόζεται στις διαβάσεις. Στη συνέχεια, θα ενεργοποιείται ο μηχανισμός που θα επιτρέπει την αυτόματη διέλευση του αμαξιδίου, όταν επιτρέπεται η διάβαση των πεζών.

Στην αρχική υλοποίηση χρησιμοποίησαν ένα Lego EV3, στο οποίο προσαρμόστηκε ένας αισθητήρας φωτός και αναγνώρισης χρώματος, ενώ στην προσομοίωση της διάβασης αξιοποίησαν μια ταινία LED και ένα προγραμματιζόμενο Microbit.

Στην ομάδα συμμετείχαν οι μαθητές: Θέμης Αϊβαλιώτης (Α Γυμνασίου), Γιάννης Πορτοκάλλης (Α γυμνασίου), Γεωργία Σαρουτζίδου (Γ Γυμνασίου), Σπύρος Ρούσσης (Γ γυμνασίου), Μαρίνα Κοκμοτού (Α Λυκείου), Έραλντ Μαλόκου (Α Λυκείου) υπό τον συντονισμό της καθηγήτριας Αργυρούλας Πέτρου.

Όπως μας είπε η κ. Πέτρου τα παιδιά χαρακτήρισαν τη συνολική εμπειρία πολύ εποικοδομητική, καθώς αποκόμισαν μόνο θετικές εμπειρίες. Από την πρώτη στιγμή επίλυσης του προβλήματος μέχρι και την ολοκλήρωση και την παρουσίαση του έργου συμμετείχαν με τον ίδιο ενθουσιασμό. «Χάρηκαν ιδιαίτερα που τους δόθηκε η δυνατότητα να παρουσιάσουν την ιδέα τους, την οποία θεωρούν ως μια οικονομική λύση, που μπορεί να υιοθετηθεί και να παράσχει αυτονομία και να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ΑΜΕΑ» μας είπε η κ. Πέτρου.

Επιπλέον, η καθηγήτρια που συντόνισε το project, σημείωσε ότι η συμμετοχή των μαθητών στον διαγωνισμό λειτούργησε θετικά στην ανάπτυξη ομαδικού πνεύματος και τη συνεργατική επίλυση προβλημάτων. Μετά από αυτή τη θετική εμπειρία αναμένουν με ανυπομονησία την ανακοίνωση της επόμενης πρόσκλησης από τη Vodafone για τον διαγωνισμό Generation Next.