SmartPath / 6ο ΓΕΛ ΤΡΙΚΑΛΩΝ

SmartPath

Περιγραφή προβλήματος

«Στα χαρτιά φαίνεται ότι παραμένει το νομοθετικό πλαίσιο για την προσβασιμότητα των Ατόμων με Αναπηρία στη χώρα μας, σύμφωνα με τα απογοητευτικά στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής και παρότι θεσμικά το πλαίσιο βελτιώνεται συνεχώς από το 1985. Σε ολόκληρη τη χώρα ούτε το 1% των πεζοδρομίων δεν ανταποκρίνεται στις προδιαγραφές που έχουν τεθεί από το 2009, και δεν είναι προσβάσιμα στους αναπήρους. Κι όλα αυτά ενώ οι συμπολίτες μας με προβλήματα αναπηρίας υπολογίζονται σε 1,1 εκατομμύρια» (πηγή: https://www.amea-care.gr). Με αφορμή το παραπάνω δημοσίευμα αποφασίσαμε να πραγματοποιήσουμε μια έρευνα για την κατάσταση των πεζοδρομίων στην πόλη μας, τα Τρίκαλα, με δεδομένες και τις χιλιάδες επισκέψεις που δέχεται σε όλη τη διάρκεια του χρόνου. Διαπιστώσαμε ότι τα πεζοδρόμια δεν πληρούν όλες τις προδιαγραφές και παρουσιάζουν ελλείψεις σχετικά με την προσβασιμότητα των ΑμεΑ στην πόλη μας, δυσχεραίνοντας, γενικότερα, την ελεύθερη μετακίνησή τους. Η κατάσταση αυτή μας ώθησε στο να συνεργαστούμε και να δημιουργήσουμε μια «έξυπνη» εφαρμογή βοήθειας για τους συνανθρώπους μας με αναπηρία, των οποίων πολλά από τα ανθρώπινα δικαιώματα παραβιάζονται καθημερινά.

Περιγραφή προτεινόμενης λύσης

Με τον προγραμματισμό και τη χρήση της εφαρμογής App Inventor θα προσπαθήσουμε να εφαρμόσουμε το πεδίο της επιστήμης των υπολογιστών που ονομάζεται «μηχανική μάθηση». Η «έξυπνη» τηλεφωνική συσκευή που χρησιμοποιούμε στην καθημερινότητά μας, θα γίνει αρωγός και ταυτόχρονα οδηγός προσβασιμότητας για εμάς και τους συμπολίτες μας, που αντιμετωπίζουν προβλήματα αναπηρίας.

Με τη χρήση της SmartPath εφαρμογής μας, οι συμπολίτες μας που αντιμετωπίζουν προβλήματα μετακίνησης θα έχουν τη δυνατότητα να χαρτογραφούν τα πεζοδρόμια στα οποία μετακινούνται και να τα χαρακτηρίζουν ως προς την καταλληλότητά τους με βάση τις παρακάτω παραμέτρους: α) πλάτος πεζοδρομίου, β) ύπαρξη ράμπας και γ) ποιότητα επιφάνειας πεζοδρομίου. Οι καταχωρίσεις θα αποθηκεύονται σε μια βάση δεδομένων, έτσι ώστε ο επόμενος χρήστης να βλέπει τα εμπόδια που θα συναντά κατά τη μετακίνησή του, αλλά και να χαρακτηρίζει και ο ίδιος τη διαδρομή με βάση τα δικά του χαρακτηριστικά εμπόδια κίνησης.

Η ομάδα
Καθηγητής: ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΝΟΣ
Μέλη ομάδας: ΚΩΣΤΑΚΗ ΜΑΡΙΑ Β' Λυκείου, ΤΕΝΤΟΛΟΥΡΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ Β' Λυκείου, ΤΣΙΠΡΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ Β' Λυκείου, ΜΗΛΙΩΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ Β' Λυκείου